Home » D:News » Câtă încredere au românii în produsele naturale şi ce fel de mâncare preferă?

Câtă încredere au românii în produsele naturale şi ce fel de mâncare preferă?

Câtă încredere au românii în produsele naturale şi ce fel de mâncare preferă?
Publicat: 11.02.2015
Românii au încredere în produsele naturale, dar le consideră mai scumpe, şi se simt mai în siguranţă cu mâncărurile gătite acasă, deoarece ştiu din ce ingrediente sunt preparate, şi spun că în următoarele 6 luni vor cumpăra mai multe fructe şi legume, apă, seminţe, iaurt şi peşte, potrivit Nielsen.

„Aproximativ 90% din românii chestionaţi pentru acest studiu declară că sunt de acord sau puternic de acord cu următoarele afirmaţii:

  • „Prefer să gătesc acasă, astfel încât ştiu ce pun în mâncare”
  • „O hidratare sănătoasă face parte din modul meu de viaţă”
  •  „Mâncărurile naturale şi organice sunt mai scumpe”
  • „Sunt ceea ce mănânc” 

se arată în studiul Global Health & Wellness al Nielsen.

Jumătate din românii chestionaţi declară că sunt dispuşi să plătească un preţ mai mare pentru produsele ce au caracteristici 100% naturale şi nu conţin organisme modificate genetic, semnificativ mai mult faţă de media europeană, în ambele cazuri.

Astfel, procentul românilor care declară că lipsa organismelor modificate genetic din alimente este importantă pentru ei este semnificativ mai mare decât media europeană (60% vs. 47%), situaţie replicată şi în cazul culorilor artificiale şi a unui aspect general natural al produselor.

Pe lângă atributele ce ţin de „cât de natural” este produsul, românii declară ca fiind foarte importante pentru ei şi conţinutul scăzut de zahăr (sau lipsa totală a acestuia), precum şi conţinutul ridicat de fibre, ambele atribute plasându-se peste media europeană.

De altfel, românii plănuiesc să cumpere în următoarele şase luni mai multe fructe şi legume, apă, seminţe, iaurt şi produse din peste, semnificativ mai mult decât media europeană.

Totodată, percepţia românilor despre propria greutate este puţin peste media europeană în cazul celor care consideră că sunt supraponderali şi, în prezent, jumătate din cei chestionaţi susţin că încearcă să slăbească prin diverse metode.

La nivel global, aproape jumătate (49%) dintre respondenţii studiului Nielsen se consideră supraponderali, 50% încearcă în mod activ să piardă din greutate, iar 88% sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse alimentare cu proprietăţi sănătoase, într-o anumită măsură.

Potrivit studiului Global Burden of Disease din 2013, citat de Nielsen, 2,1 miliarde de oameni (aproape 30% din populaţia globală) sunt supraponderali sau obezi, iar 62% din cele 671 de milioane de persoane obeze trăiesc în ţările dezvoltate.

„Criza obezităţii şi dorinţa consumatorilor de a deveni mai sănătoşi ar putea fi factori de creştere pentru producătorii care îşi adaptează mai bine ofertele la nevoile şi dorinţele consumatorilor pentru produse alimentare mai sănătoase. Aproximativ 75% dintre respondenţii la nivel global consideră că «sunt ceea ce mănâncă», iar aproape 80% consumă în mod activ produse alimentare care ajută la prevenirea unor probleme de sănătate şi afecţiuni medicale, precum obezitate, diabet, colesterol ridicat şi hipertensiune”, arată Nielsen.

În timp ce consumatorii ar putea dori cu adevărat să ia decizii mai sănătoase, intenţiile şi comportamentele reale nu sunt întotdeauna aliniate. La nivel global, vânzările înregistrate în ambele categorii, de sănătate şi de răsfăţ, au crescut între 2012 şi 2014, dar categoriile sănătoase le-au depăşit pe cele de răsfăţ (+5%, respectiv +2%), arată Nielsen.

În aceeaşi perioadă, vânzările în categoriile semi-sănătoase au scăzut cu 1%. Categoriile sănătoase includ shake-uri pe baza de lactate, fructe, băuturi pentru sportivi, ceaiuri, legume, apă şi iaurt. Categoriile de răsfăţ includ băuturi răcoritoare carbogazoase, chips-uri şi ciocolată. Categoriile semi-sănătoase includ pâine, brânză, cereale, batoane granola, suc, floricele de porumb şi covrigei.

Vânzările produselor cu etichete precum „natural” sau „organic” au crescut cu 24%, respectiv 28%, pe parcursul celor doi ani. De asemenea, în acord cu interestul manifestat faţă de produse mai pure/naturale, vânzările de produse îndulcite în mod artificial, de tip „diet/light”, au scăzut cu 12%, în timp ce produsele îndulcite în mod natural cu stevia au crescut cu 186%. Vânzările de produse cu un conţinut de ingrediente sănătoase sunt, de asemenea, în creştere în rândul tuturor categoriilor. Vânzările la produsele ce fac referiri la conţinutul de sare (nivel scăzut sau redus de sodiu) şi adăugarea de fructe la produse au crescut, ambele, cu 7% pe parcursul ultimilor doi ani, în timp ce la produsele ce declară un conţinut redus de grăsimi sau lipsa lor au crescut cu 4%.

40% dintre respondenţii la nivel global au declarat că planifică să cumpere mai multe fructe (41%) şi legume (39%) în următoarele şase luni. În plus, un sfert planifică să cumpere mai mult peşte şi mai multe fructe de mare (25%), iaurt (24%) şi apă (23%), iar o cincime planifică să cumpere mai multe nuci şi seminţe (22%), cereale (20%), sucuri necarbonatate (20%), carne roşie şi carne de pasăre (18%).

În timp ce respondenţii intenţionează să mănânce mai sănătos în următoarele şase luni, toată lumea are nevoie să se răsfeţe uneori. Cel mai mare procentaj dintre respondenţi se aşteaptă să cumpere aproximativ aceeaşi cantitate din aproape toate categoriile, inclusiv produse de răsfăţ, precum fursecuri şi prăjituri (47%), îngheţată şi produse congelate (44%) şi chips-uri din cartof/gustări sărate (38%).

Studiul Nielsen Global Health & Wellness a adunat 30.000 de respondenţi din mediul online 60 de ţări, cu scopul de a identifica modul în care consumatorii se simt cu privire la imaginea corpului lor şi la paşii pe care îi fac pentru a deveni mai sănătoşi.

Sursa: MEDIAFAX

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Motive să fim optimiști: Inovațiile din știință care fac lumea mai bună
Motive să fim optimiști: Inovațiile din știință care fac lumea mai bună
Noor Inayat Khan, prințesa spioană. A strigat „Libertate” înainte să fie împușcată în cap de naziști
Noor Inayat Khan, prințesa spioană. A strigat „Libertate” înainte să fie împușcată în cap de naziști
Oamenii de știință au dezvăluit coroana unei găuri negre pentru prima dată
Oamenii de știință au dezvăluit coroana unei găuri negre pentru prima dată
Clara Barton, creatoarea Crucii Roșii Americane. „Mi-aș dori doar să pot lucra pentru un scop anume”
Clara Barton, creatoarea Crucii Roșii Americane. „Mi-aș dori doar să pot lucra pentru un scop anume”
Maurice Jarre, unul dintre cei mai prolifici compozitori de muzică de film. Tatăl muzicianului Jean Michel Jarre
Maurice Jarre, unul dintre cei mai prolifici compozitori de muzică de film. Tatăl muzicianului Jean Michel Jarre
Jean Michel Jarre, Nașul muzicii electronice. „Pentru mine, muzica electronică este la fel ca gătitul: este o activitate organică senzuală în care poți amesteca ingrediente”
Jean Michel Jarre, Nașul muzicii electronice. „Pentru mine, muzica electronică este la fel ca gătitul: este o activitate ...
Ce întâmplă cu sănătatea oamenilor de peste 50 de ani care folosesc Internetul?
Ce întâmplă cu sănătatea oamenilor de peste 50 de ani care folosesc Internetul?
Femeile dorm mai puțin și se trezesc mai des decât bărbații
Femeile dorm mai puțin și se trezesc mai des decât bărbații
Test de cultură generală. Câte laturi are Marea Piramidă din Giza?
Test de cultură generală. Câte laturi are Marea Piramidă din Giza?
„Stocarea cuantică” este mai aproape de realitate după ce oamenii de știință au rezolvat o problemă veche de 10 ani
„Stocarea cuantică” este mai aproape de realitate după ce oamenii de știință au rezolvat o problemă veche de 10 ani
Record de turiști în Japonia! Cât au cheltuit cei 3,31 milioane de vizitatori?
Record de turiști în Japonia! Cât au cheltuit cei 3,31 milioane de vizitatori?
Controversa din jurul asasinării lui Kennedy. Cine l-a vrut mort şi ce rol are teoria lui Pacepa?
Controversa din jurul asasinării lui Kennedy. Cine l-a vrut mort şi ce rol are teoria lui Pacepa?
Dan Diaconescu vorbește, în premieră, despre morțile suspecte care au împărțit România în două | EXCLUSIV Altceva cu Adrian Artene
Dan Diaconescu vorbește, în premieră, despre morțile suspecte care au împărțit România în două | EXCLUSIV Altceva ...
1 din 10 copii, victimă a violenței în primele două luni ale anului școlar
1 din 10 copii, victimă a violenței în primele două luni ale anului școlar
Unde au dispărut grădinițele de stat din România?
Unde au dispărut grădinițele de stat din România?
Un studiu arată că oamenii poate absorbi vitamine direct din aer
Un studiu arată că oamenii poate absorbi vitamine direct din aer
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”
Mulți oameni suferă fără să știe de „ura față de mișcare”
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri